Komandas vadības apguve Spānijā

Direktores vietniece Daiga Ramata

Ļoti bieži, domājot par komandas darbu, šķiet, ka komanda jau ir kāds vesels, gatavs organisms, kas ir gatavs funkcionēt patstāvīgi, darboties, radīt inovācijas; sagaidām, ka visi komandas dalībnieki ir vienlīdz ieinteresēti uzdevuma izpildē un mērķu sasniegšanā; domājam, ka visi domā vienādi vai vismaz līdzīgi. Tomēr tā nebūt nav. Izrādās, ka cilvēku daudzveidība ir daudz plašāka, nekā ikdienā varam iedpmāties – ar to saskaramies tikai tad, kad patiešām kāda jautājuma atrisināšanai vajadzīgs vairāku cilvēku prāts un spēks. Bet kā tad izprsat šo sarežģīto mehānisku, kā tad panākt, lai darbs tomēr virzās uz priekšu?

Atbildes uz šiem jautājumiem meklējām un atradām pedagogu kursos “Team Leading in Education“, kas notika no 20.līdz 25.septembrim Spānijas pilsētā Malagā.

Kursos apguvām un praktiski izmēģinājām daudzveidīgas komandas vadīšanas metodes un tēmas:

  • Līderība.
  • Koučings.
  • Sarunu moderēšana/ vadīšana grupā
  • Dažādi vadības stili.
  • Dalībnieku motivēšana.
  • Agile.
  • Grupas ietekme.
  • Kontrole/ pārraudzība.
  • Pašizpratne, pašizpausmes iespējas.
  • Netradicionāli grupas dalībnieku iepazīšanas veidi, stiprās/vājās puses.
  • Nevardarbīga komunikācija.
  • Apzinātība.
  • Pozitīvas gaisotnes radīšana.
  • Kopīgu vērtību atrašana.

Protams, apmeklējām arī Malagas pašus svarīgākos kultūras objektus – Pablo Pikaso muzeju, Gvadalhāras pili un citus, taču nevis vienkārši apmeklējām, bet atraktīvās un izdomas pilnās kursu vadītājas Īrisas vadībā pildījām dažādus ar kursu tēmu saistītus uzdevumus.