Jaunāko izglītības tendenču izpēte Palermo

Jaunāko izglītības tendenču izpēte

Programmas Erasmus+ pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmā  “Inovatīvas pedagogu, skolu un pieaugušo izglītības darbinieku mācību metodes, kas notika Palermo no 30/10/2023 līdz 03/11/2023, piedalījās direktores vietniece Daiga Ramata..

Šodien mūsu skolu sistēmas saskaras ar neatbilstību starp tradicionālo mācību veidu un to, kas skolēniem patīk un ko viņi gaida no mācību procesa. Šī iemesla dēļ skolēnu iesaistīšana ir sarežģīts izaicinājums un inovatīvu mācību metodes var būt nozīmīgs veids, tās motivēt un veicināt mācīšanos. Pateicoties dažāda veida pētījumiem un izpētei, mūsdienās ir daudz pieejamu instrumentu un iespēju, ko var izmanto skolas vidē: spēles, neformālā izglītība, vienaudžu mācīšanās un IKT ir dažas no metodikām, ko var integrēt mācību darbā.

Dalībnieki bija no visas Eiropas: Sonja no Herderšules Gīsenas Vācijā; Katrīna, Katja,:  Pēcija un Žuljeta no Ekzara Antim I skolas Bulgārijā; es no Valmieras Gaujas Krasta vidusskolas attīstības centra Latvijā; Darja nāk no Zagradec, Slovēnija; Tanja no WinNova Somijā; Eglė un Indrė no klasiskās izglītības skolas VMU Lietuvā; Fabiene no Bodina videregåendeskole Norvēģijā; un Brigitte un Katrīna no Lycée de la Plaine de L ' Ain, Francija.

Mēs sākām ar to, ka koncentrējāmies uz inovācijas jēgu katram dalībniekam un tad mēs atspoguļojām galvenās problēmas, ar kurām šodien saskaras izglītība. Atpazinuši problēmas, skolotāji centās identificēt prasmes, kas mūsdienu sabiedrībā nepieciešamas gan skolotājiem, gan skolēniem. Dalībniekiem bija iespēja arī iepazīstināt ar savām skolām un tajās izmantoto metodiku.

Pirmā metodika, uz kuru koncentrējāmies, bija neformālā izglītība. Izmantojām dažas vizuālās stratēģijas un komandas veidošanas spēles, kas parādīja šīs metodikas spēku. Faktiski, sākot ar aktivitātēm, mēs

izpētījām Kolba piedzīvoto mācību ciklu un uzzinājām, tas ļauj pāriet no pārdomām uz konceptualizāciju un pielietošanu, dodot skolēnam aktīvu lomu mācību procesā.

Dalībniekiem bija arī iespēja izklaidēties, vienlaikus realizējot praksē un testējot dažas spēles. Viņi iemācījās izveidot saistošu “izbēgšanas” telpu ar vieglu IKT rīku un centās radīt savu, definējot savu mācību mērķi un veidojot aizraujou sižetu. Turklāt tika domāts par to, izmantot spēles, kas tiks izmēģinātas un  demonstrētas pašu pedagogu klasēs.

Pateicoties IKT rīkam, skolotājiem bija iespēja piedalīties īpaša veida dārgumu medībās, atklājot Palermo un izprotot, kā šie rīki padziļina izpratni par mācību satura apguvi interesantā veidā..

Visbeidzot, mēs izpētījām IKT rīku pasauli. Klasē trenējāmies ar vairākiem rīkiem, izzinot jaunus veidus, iesaistiet studentus un novērtējiet viņus. Apskatījām arī dažas sadarbības mācību stratēģijas, kas pieder vienaudžu mācīšanās un atgriezeniskās saites pasaulei, pateicoties kurai skolēni var mācīties viens ar otru un viens no otra.

Šis kurss dalībniekiem sniedza pārskatu par dažādām inovatīvām pieejām, kas iedvesmoja un stiprināja apņemšanos vairāk iesaistīt un motivēt savus audzēkņus mācību darbam.