Mūzikas terapija skolēniem

No š.g. 30.aprīļa skolā darbu ir izsākusi mūzikas terapeite Sabīne Krustiņa.

Iepazīsimies!

Sveiki, cienījamie, kolēģi, vecāki, skolēni!

Mani sauc Sabīne Krustiņa, un esmu pedagoģe ar desmit gadu pieredzi darbā pirmsskolas, sākumskolas un speciālās izglītības vidē. Ikdienā strādāju arī kā diplomēta mūzikas terapeite un emocionālās un sociālās inteliģences prasmju trenere (ESI/trenere). Mani virza misijas izjūta un  dziļa interese par cilvēka attīstību, psiholoģiju un veselības aprūpi. Savā praksē izmantoju integratīvi eklektisku pieeju, kas apvieno dažādas metodes un skatījumus, lai radītu iekļaujošu, drošu un atbalstošu vidi bērnu individuālajai izaugsmei.

Mūzikas terapija ir strukturēts, zinātniski uz pierādījumiem balstīts un vadīts terapijas process, kurā tiek izmantota mūzika – gan klausīšanās, gan muzicēšana, dziedāšana, improvizācija vai skaņu izzināšana –, lai veicinātu bērna emocionālo, sociālo, kognitīvo un fizisko labbūtību. Terapeitiskajā darbā nav būtiska muzikālā sagatavotība, bet gan iesaiste terapijas procesā. Mūzikas terapijas mērķi var būt: veicināt emocionālo līdzsvaru, attīstīt sociālās prasmes, uzlabot uzmanības spējas un saziņu, kā arī stiprināt bērna pozitīvo pašvērtējumu un spēju tikt galā ar ikdienas grūtībām u.c.

Strādājot ar bērniem, man ir svarīgi radīt vidi, kur katrs bērns jūtas pieņemts, sadzirdēts un droši var būt viņš pats. Es veicinu bērnu pašizpausmi, atbalstu viņu afekta brīžos un radošo attīstības potenciālu, sadarbojoties gan ar bērnu pašu, gan viņa ģimeni, gan speciālistu komandu. Terapijas darba ietvaros izmantoju Starptautisko slimību klasifikāciju (SSK-10) un Starptautisko funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikāciju (SFK), lai precīzi izvērtētu bērna vajadzības un definētu konkrētus attīstības un ārstnieciskos mērķus.

Manas profesionālās darbības mērķis ir veidot vidi, kurā bērni var attīstīties ne tikai zināšanu un prasmju līmenī, bet arī emocionāli, sociāli un radoši. Ticu, ka mūzikas terapija un emocionālo prasmju attīstīšana spēj dot bērniem spēku, pārliecību un sajūtu, ka viņi var būt tie, kas viņi patiesībā ir – droši, spēcīgi un augošas personības.

Mūzikas terapijas nodarbības notiks trešdienās.

Mūzikas terapijas mērķi:

  • regulēt emocijas, tikt galā ar trauksmi, dusmām vai skumjām;
  • attīstīt komunikācijas prasmes un stiprināt attiecības ar vienaudžiem un pieaugušajiem;
  • uzlabot koncentrēšanos, uzmanības noturību un izpildes spējas;
  • stiprināt pašapziņu un veidot pozitīvu paštēlu;
  • mācīties risināt problēmas un izmantot radošos resursus.
  • u.c.

Mūzikas terapijā nav nepieciešamas muzikālas priekšzināšanas – galvenais ir skolēna iesaiste un iekšējā pasaule, ko iespējams izteikt caur skaņu.

Ko sagaidīt terapijas laikā?
  • Droša un cieņpilna vide.
  • Konfidencialitāte (izņemot likumā noteiktos izņēmumus).
  • Jebkurā brīdī skolēnam ir tiesības pārtraukt dalību terapijā.
  • Mūzikas terapija var izraisīt emocionālas reakcijas, kas saistītas ar personisku pieredzi un pašatklāšanos.
  • Klients aicināts informēt par fiziskiem vai emocionāliem ierobežojumiem, lai pielāgotu sesijas viņa komfortam un drošībai.
  • Terapijas laikā iegūtā informācija (novērojumi, pieraksti u.c.) tiek apkopota un uzglabāta atbilstoši normatīvajiem aktiem.