Veidojam aptauju

Maijā projekta ietvaros tika sagatavoti jautājumi SVID analīzei, kas veltīta mākslīgā intelekta rīku izmantošanai skolā. Analīzes mērķis bija apzināt stiprās un vājās puses, kā arī iespējas un draudus, kas saistīti ar MI ieviešanu izglītības procesā. Jautājumi tika veidoti tā, lai palīdzētu pedagogiem un atbalsta personālam padziļināti izvērtēt savu pieredzi un attieksmi pret tehnoloģiju izmantošanu.

Stiprās puses jautājumi koncentrējās uz to, kā MI rīki jau šobrīd atvieglo skolotāju darbu, piemēram, mācību materiālu sagatavošanā vai individuāla atbalsta sniegšanā bērniem ar speciālām vajadzībām. Vājās puses tika saistītas ar izaicinājumiem – laika trūkumu apmācībām, ierobežotu tehnisko nodrošinājumu vai neskaidrībām par datu drošību.

Iespēju sadaļā jautājumi pievērsās tam, kā MI varētu nākotnē bagātināt mācību procesu, veicināt skolēnu motivāciju un sniegt jaunas pieejas personalizētai mācīšanai. Savukārt draudu daļā tika iekļauti jautājumi par iespējamu pedagoga lomas mazināšanos, tehnoloģiju pārlieku dominanci vai nevienlīdzīgām pieejām skolās.

Jautājumu izstrādes process notika ciešā sadarbībā ar pedagogiem, lai nodrošinātu, ka tie ir praktiski un atspoguļo reālo situāciju skolās. Analīzes jautājumi kalpos kā būtisks instruments turpmākajām diskusijām un palīdzēs pieņemt pamatotus lēmumus par MI izmantošanu izglītības iestādēs.