Autisma un komunikācijas traucējumu atpazīšana un risināšana agrīnā vecumā

Autisma un komunikācijas traucējumu atpazīšana un risināšana agrīnā vecumā.

Inga Skrastiņa apmeklēja Europass Teacher academy kursus  Maltā no 27.10. – 31.10. par autisma un komunikācijas traucējumu atpazīšanu un risināšanu agrīnā vecumā.
Mūsdienās pedagogi arvien biežāk sastopas ar skolēniem, kuriem ir runas un valodas grūtības. Tas rada izaicinājumus gan mācību procesam, gan komunikācijai.
Piedaloties šajā kursā, es guvu dziļāku izpratni par to, kā šīs grūtības izpaužas un kā skolēniem sniegt mērķtiecīgu atbalstu.
Kursa mērķis bija sniegt pedagogiem zināšanas un praktiskās iemaņas, kas nepieciešamas, lai atpazītu, izprastu un atbalstītu skolēnus ar komunikācijas traucējumiem.
Kursa programma aptvēra būtiskākos tematus, kas nepieciešami darbam ar skolēniem, kuriem ir runas vai valodas traucējumi. Nodarbībās tika aplūkota fonoloģiskā izpratne un ekspresīvās valodas prasmes. Īpaša uzmanība tika pievērsta praktiskām stratēģijām darbam ar skolēniem, kuriem ir autisma spektra traucējumi.
Nodarbību laikā aktīvi piedalījos grupu diskusijās, analizējām reālus gadījumu piemērus un veicām praktiskus uzdevumus, kas palīdzēja nostiprināt teorētiskās zināšanas. Šī pieeja ļāva gan labāk izprast mācīto, gan pārliecināties par tā praktisko pielietojamību ikdienas pedagoģiskajā darbā.
Kursa noslēgumā es ieguvu plašu un praksē izmantojamu rīku komplektu skolēnu ar komunikācijas grūtībām atbalstīšanai. Strādājot ar pierādījumos balstītām metodēm un pielietojot praktiskas stratēģijas, pedagogi — tostarp es pati — var veidot iekļaujošu mācību vidi, kurā visi skolēni var attīstīties akadēmiski, sociāli un emocionāli.