Darbs ar skolēniem ar autiskā spektra traucējumiem

Skolā norisinājās profesionālās pilnveides pasākums, kura ietvaros pedagogi tika iepazīstināti ar pieredzi, kas gūta starptautiskā projekta vizītē Turcijā. Pasākumu atklāja skolas direktore, daloties ar novērojumiem un metodēm, kā efektīvāk strādāt ar bērniem, kuriem ir autiskā spektra traucējumi. Viņa uzsvēra, ka katrs bērns ir unikāls un ka būtiskākais ir radīt drošu, paredzamu un strukturētu mācību vidi, kurā skolēns jūtas pieņemts un saprasts. Direktore arī iepazīstināja pedagogus ar mākslīgās realitātes rīkiem, kas projektā tiek izstrādāti, un to potenciālu kustību, sociālo un komunikācijas prasmju attīstīšanā sporta stundās.

Pasākuma turpinājumā sociālā pedagoģe sniedza komentārus par uzvedības problēmu risināšanu un preventīvo darbu ar skolēniem. Viņa uzsvēra pozitīvās uzvedības atbalsta nozīmi, kā arī regulāras sadarbības nepieciešamību starp skolotājiem, atbalsta personālu un vecākiem. Sociālā pedagoģe dalījās praktiskos piemēros, kā palīdzēt bērniem regulēt emocijas, kā novērst konfliktsituācijas un kā izmantot vizuālos materiālus un rutīnas kā atbalstu ikdienas darbā.

Pedagogi aktīvi iesaistījās diskusijās, uzdeva jautājumus un dalījās savā pieredzē. Pasākums veicināja vienotu izpratni par iekļaujošas izglītības nozīmi un sniedza praktiskus rīkus darbam ar bērniem, kuriem nepieciešams papildu atbalsts. Dalībnieki atzina, ka šādas tikšanās ir nozīmīgas profesionālās kompetences stiprināšanai un palīdz skolai virzīties uz vēl iekļaujošāku, atvērtāku un atbalstošāku mācību vidi.