Projekta vizīte Turcijā

Projekta “Supporting Children with Autism through Physical Education” ietvaros četri mūsu skolas pedagogi devās uz Antāliju, lai piedalītos starptautiskā izglītības apmaiņas programmā. Projekta vizītes mērķis bija iepazīties ar fiziskās izglītības nozīmi bērnu ar autismu atbalstīšanā, kā arī apgūt jaunas mācību metodes un veicināt starpkultūru sadarbību.

Pedagogi piedalījās diskusijās par izglītības reformām un inovācijām, kas tiek ieviestas, lai uzlabotu mācību kvalitāti. Īpašs uzsvars tika likts uz fizisko aktivitāšu nozīmi bērnu ar autismu attīstībā un integrācijā.

Skolotāji apmeklēja vairākas vietējās skolas, kur viņiem bija iespēja vērot mācību stundas un iepazīties ar mācību procesu. Tika demonstrētas modernas mācību metodes, piemēram, digitālās tehnoloģijas izmantošana stundās, interaktīvo materiālu pielietošana un personalizētas pieejas skolēnu attīstībai. Pedagogi īpaši pievērsās tam, kā fiziskās aktivitātes tiek pielāgotas bērniem ar autismu, lai uzlabotu viņu motoriku, sociālās prasmes un vispārējo labklājību.

Dalībnieki piedalījās semināros un meistarklasēs, kur tika apgūtas jaunas pedagoģiskās pieejas. Piemēram, tika aplūkoti projektdarbības veicināšanas veidi, skolēnu motivācijas palielināšanas stratēģijas un efektīvas klases vadības metodes. Partneru valstis dalījās ar saviem izveidotajiem materiāliem par fiziskās izglītības pielāgošanu bērniem ar autismu. Tika prezentētas dažādas aktivitātes un vingrinājumi, kas palīdz attīstīt bērnu koordināciju, līdzsvaru un komunikācijas prasmes.

Pedagogi devās ekskursijā pa Antāliju, lai iepazītos ar vietējo kultūru un vēsturi. Tas palīdzēja labāk izprast Turcijas izglītības kontekstu un kultūras ietekmi uz mācību procesu. Tika apspriesti arī dažādi fiziskās izglītības modeļi un to ietekme uz bērnu ar autismu attīstību dažādās valstīs.

Vizītes noslēgumā tika organizēta noslēguma sanāksme, kurā mūsu skolotāji prezentēja savus novērojumus un dalījās ar gūtajām atziņām. Tika secināts, ka Turcijas izglītības sistēma aktīvi ievieš digitālās tehnoloģijas un jaunas mācību metodes, kas varētu būt noderīgas arī mūsu skolā.

Galvenie secinājumi no vizītes:

  1. Fiziskās aktivitātes spēlē būtisku lomu bērnu ar autismu attīstībā, uzlabojot viņu sociālās prasmes un fizisko koordināciju.
  2. Digitālo rīku integrācija mācību procesā var būtiski uzlabot skolēnu iesaisti un izpratni par mācību saturu.
  3. Starptautiskā sadarbība sniedz jaunas perspektīvas un iespēju mācīties no citu valstu pieredzes.
  4. Mācību procesā liela nozīme ir interaktīvajām metodēm un skolēnu aktīvai iesaistei.
  5. Kultūras izpratne un starpkultūru komunikācija ir būtiska veiksmīgai izglītības attīstībai.
  6. Mūsu skola varētu adaptēt dažas no redzētajām metodēm, lai uzlabotu mācību kvalitāti un skolēnu motivāciju, īpaši bērniem ar autismu.

Kopumā vizīte bija ļoti vērtīga, un iegūtās zināšanas tiks izmantotas, lai veicinātu inovācijas mūsu skolas mācību procesā, īpaši attiecībā uz bērnu ar autismu atbalstu caur fizisko izglītību.