Konference par darbu ar bērniem un jauniešiem ar dzirdes traucējumiem

Š.g. 11. – 12.martā projekta “Erasmus+ akreditācija 2024” ietvaros Valmieras Gaujas krasta vidusskolā – attīstības centrā notika jau trešā konference par darbu ar bērniem un jauniešiem ar dzirdes traucējumiem “Dzirdes traucējumi un izglītība: jaunas pieejas un risinājumi”.

Konferencē piedalījās pedagogi no visas Latvijas izglītības iestādēm – skolām un pirmsskolām, kuriem ikdienā jāstrādā ar skolēniem ar dzirdes traucējumiem.

Konferences tēmas bija visdažādākās:

  • Inovatīvas stratēģijas jauniešu ar dzirdes traucējumiem apmācībā: globāla mūsdienu perspektīva
  • Pieejas skolēnu ar dzirdes traucējumiem iesaistīšanai STEM priekšmetu apguvē
  • Mākslīgā intelekta (MI) rīku izmantošana skolēnu ar dzirdes traucējumiem mācīšanā iekļaujošas mācību vides nodrošināšanai
  • Skolēnu ar dzirdes traucējumiem emocionālās vajadzības
  • Skolēnu ar dzirdes traucējumiem sagatavošana veiksmīgai darba dzīvei
  • Skolēnu privātuma nodrošināšana MI balstītās mācību vidēs
  • Jaunākās tendences palīgtehnoloģiju jomā skolēniem ar dzirdes traucējumiem
  • Pašizteiksmes un pārliecības veicināšana, izmantojot radošuma metodes

Konferences lektori:

Dr. Ahmets Jurdakuls (Ahmet Yurdakul, Turcija) ir pieredzējis izglītības profesionālis, kurš darbā ar bērniem un pieaugušajiem ar dzirdes traucējumiem strādā jau vairāk nekā 21 gadu un specializējas iekļaujošas izglītības stratēģijās un projektu izstrādē. Viņš izstrādā mācību
programmas, kuru mērķis veicināt iekļaujošu darba vietu izveidi cilvēkiem ar invaliditāti un darba devējiem.
Nellija Davtijana (Nelly Davtyan, Grieķija) ir pieredzējusi uzņēmēja un mentore, kuru Erasmus jauno uzņēmēju programma atzina par desmitgades labāko jauno uzņēmēju. Lektorei ir plaša pieredze finanšu un starptautiskās kvalitātes nodrošināšanas jomā, viņa specializējas digitālo prasmju un mākslīgā intelekta radītu risinājumu izstrādē iekļaujošai izglītībai. N. Davtijana ir palīdzējusi izstrādāt īpaši cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem pieejamas inovatīvas platformas.