Radošums un daba satiekas mācību procesā

Profesionālās pamatizglītības programmas “Mājturība” audzēkņi mācību priekšmeta dārzkopība ietvaros apgūst daudzveidīgas prasmes, kas noder gan ikdienā, gan turpmākajā profesionālajā darbībā. Viena no aizraujošākajām tēmām ir floristika, kuras laikā audzēkņi pilnveido radošās iemaņas un estētisko gaumi.

Šoreiz mācību stundās īpaša uzmanība tika pievērsta sauso augu kompozīciju veidošanai. Klases telpā “ienāca” daba – purva, meža un dārza augi, kas pārtapa skaistos floristikas darbos. Audzēkņi apguva, kā saskaņot krāsas, faktūras un formas, kā arī iepazinās ar daPPžādu augu izmantošanas iespējām dekoratīvos nolūkos.

Darbs noritēja radoši un ar lielu interesi. Audzēkņi centās izpaust savu individualitāti, veidojot kompozīcijas. Praktiskā darbošanās veicināja gan pacietību un precizitāti, gan spēju sadarboties un dalīties idejās ar citiem.

Šādas nodarbības apliecina, ka mācību process var būt ne tikai izglītojošs, bet arī iedvesmojošs – daba kļūst par skolotāju, bet radošums par vērtīgu prasmi, kas audzēkņiem noderēs turpmākajā dzīvē.

Profesionālās izglītības skolotāja Iveta Caune