Inicatīvas „Latvijas skolas soma” ietvaros 18. oktobrī 1. – 4. klases skolēni devās mācību ekskursijā uz Dikļu pagastu aplūkot Latvijas kultūrvēsturiskos objektus – Dikļu pili, Vika pasaku parku, Dikļa estrādi.
No sākuma skolēni devās uz Vika pasaku parku, kurā var apskatīt ne tikai tēlnieku brāļu Rūrānu izgatavotās Vika pasaku varoņu koka figūras, bet pēc pastaigas atpūsties blakus esošajā rotaļu laukumā. Vika pasaku parka vadmotīvs ir rosināt bērnus iepazīt viņiem domāto literatūru, tādējādi veicinot iztēles attīstību.
Pēc tam skolēni devās uz Dikļu pili. Gides pavadībā skolēni uzzināja daudz interesantu faktu par pils vēsturi, kā arī aplūkoja vecās pils telpas. Šī brīža izskatu un eleganci Dikļu pils atguva 2003. gadā, kad pilnībā tika restaurēta, respektējot visu senatnīgo – no pagraba līdz pat bēniņiem. Pils ansamblī ir arī klēts, kas ir vecāka par pašu pili un celta 18.gs. beigās ar majestātisku vērienu. Kopā ar daudziem vēsturiskiem dārgumiem, kas saglabāti, pateicoties tās īpašnieka gādībai, joprojām iespējams atklāt pils senatnīgo burvību un izzināt tās noslēpumus. Dikļu pils ir iekļauta Valsts arhitektūras pieminekļu sarakstā.
Vēlāk skolēni devās uz Dikļu estrādi – vietu, kur aizsākusies viena no apbrīnotākajām latviešu tautas tradīcijām – Dziesmu svētki. Latvijā šī estrāde ir vēl nebijis projekts un izceļ Dikļu kultūrvēsturisko nozīmi kā Dziesmu svētku tradīcijas pirmsākumu.
Paldies visām skolotājām par līdzdalību ekskursijā!
Sākumskolas MK vadītāja Sintija Lapsa
31.10.2018.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.